ARTLANTIS
โปรแกรมด้านการ Rendering และ Animation เป็นที่นิยมในกลุ่มสถาปนิกและผู้เชี่ยวชาญด้านการออกแบบมากกว่า 80 ประเทศทั่วโลก
A pioneer in architectural visualization and compatible with all the 3D modeling software on the market, Artlantis is the easiest and fastest solution for creating photorealistic renderings and animations.
Vegetation tool
Plants, grass, lawn, and 3D trees are simple objects that you can place drag and drop. They also have a particular feature of adapting the density and shade of their foliage to the season. Artlantis offers a specific tool to place vegetation objects individually by drag-and-drop or by zone.
Postcards
A Postcard is a snapshot of a scene saving all parameters assigned to materials (colors, shaders, and textures) for later use locally or shared. Similar to shaders, objects, or images, the Postcards are also considered as media.
Still images & animations
Animation
Objects, characters, clouds, atmospheric effects, shaders and textures, the light sources themselves — all the components of the rendered scenes can be explored.
Artlantis makes it possible to stage and design a film from one or more sequences whose editing is done in a simple and intuitive way thanks to its integrated timeline, allowing you to define the tracking of the camera and/or the trajectory of objects and lights of the project; accelerate or decelerate their movement; combine different sequences or panoramas; create and edit a trajectory; conduct sun studies or test a 360° panoramic view.
A VR object allows you to manipulate a scene in 360° and go through into it. Automatically calculated from rendered images around the scene, simply choose the number of images to calculate horizontally and vertically to guarantee the fluidity of the animation. The film is then calculated in many formats, regardless of the platform: .jpeg, .dv, .mpeg, .tga, .mov or .avi.
Render Manager
Optimizes the rendering calculation time: distribute your calculations across several computers of the local network (Mac/PC), in order to reduce the rendering time.
ทำไมจึงต้องเรนเดอร์ด้วย ARTLANTIS
- เพราะว่าซอฟต์แวร์ BIM และ CAD ที่เรนเดอร์ได้ จะมีข้อมูลมากเกินความจำเป็นสำหรับการ Render ไฟล์งาน CAD จะมีขนาดใหญ่ขึ้น ๆ ตามพัฒนาการของตัวโครงการ ซึ่งข้อมูลส่วนที่ไม่จำเป็นต่อการ Render ก็จะมากขึ้น ๆ และไม่ได้ใช้ประโยชน์ ทำให้เปลืองหน่วยความจำ
- เพราะระหว่างที่ทำการเรนเดอร์ อยู่ คุณยังสามารถทำงานอื่นกับโครงการที่ทำอยู่ ต่อได้ แทนการนั่งรอให้เรนเดอร์เสร็จ
- การใช้ Artlantis ในการ Rendering จึงเป็นตัวช่วยที่ดี เป็นโปรแกรมแบบ Stand-alone ไม่ใช่โปรแกรมแบบ Plug in ทำให้สามารถ แยกงาน Rendering ออกจากไฟล์งานที่กำลังออกแบบอยู่ได้ ในขณะที่ Artlantis คำนวณเรื่อง Rendering ไฟล์งานหลักก็ยังสามารถทำงานต่อไปได้โดยที่ไม่เสียเวลา
- ผลิตผลของงานออกแบบที่สำคัญ คืองานเรนเดอร์ Artlantis เป็นโปรแกรมที่ออกแบบมาเพื่อการ Rendering เท่านั้น ไม่เหมือนกับโปรแกรม CAD อื่นๆที่ออกแบบมาเพื่อสร้างโมเดลและสร้างเอกสารแบบ โปรแกรมเรนเดอร์แบบ stand-alone ไม่ใช่โปรแกรมที่เป็นแค่ Plug-in ยังมี Plug in ที่ทำให้สามารถรองรับไฟล์จากโปรแกรม CAD และ BIM ที่ใช้งานอยู่ทั่วไปได้เกือบทุกโปรแกรม และหากมีการแก้ไขในไฟล์งานที่ออกแบบจะสามารถอัพเดทเชื่อมต่อให้แก้ไขได้ด้วย อีกทั้งไฟล์งานที่บันทึกโดยจะไม่มีการสูญหาย หรือเสียไป
- ไม่ว่าคุณจะใช้ระบบปฏิบัติการแบบใด (MacOS, Windows) ก็สามารถใช้งานได้
- สามารถรับไฟล์จาก CAD ต่าง ๆ ได้มากมาย